Göm en skatt

"En svensk jul behöver svensk kaffe"
Ursäkta, hur svensk kan egentligen kaffe vara? Okej vi må vara det land som typ konsumenterar mest kaffe men kaffet kommer aldrig att bli svenskt. (Om inte klimat förändringarna blir så dramatiska att vi får kaffebönor).

Träffade Johans mamma idag på coop. Det var lite läskigt, speciellt att titta i hennes ögon och upptäcka att dom såg precis ut som Johans. Lite obehagligt. Men ingela är så söt :)

Om 24 timmar öppnar vi snart paketen, och jag känenr mig som ett litet barn, för jag längtar. Mest för att jag vill ha en dator. Men helst vill jag ha något annat, 90 mil ifrån mig, just nu.
Känns lite hopplöst och sådär, men julafton ska iaf bli kul. Känns det som, det lustiga är att jag egentligen hatar julafton, det är överskattat. Och vad hände med orden "detär tanken som räknas" oj jsut ja, ord är det. Och jag undrar om dom någonsin ahft en riktig innebörd?
Jag bli bara arg på mamma när jag tänker på hur mycket pengar hon lägger ut för julafton. För vi är barn som har allt vi behöver och lite till ,så varför ska hon varje jul spendera en månad att först gå omkring och fundera ut vad hon ska köpa och sedan köpa alldeles för mycket och för dyra grejer. Kan man itne bara mysa?

Och idag på stan så känndes hej så väldigt mesigt. Om du bara visste att allting redan är förstört? Det komerm aldrig mer att bli du och jag, för vi passar inte längre ihop. Passade vi någonsin ihop?
Jag har gjort slut med de två personerna som ifjol betydde mest av allt i hela världen. Inte konstigt att det känns ensamt ibland.
Och jag skulle vilja ha en ny, i tomtens säck.

Imorgon kommer Kumlin hem :) Önskar jag fick träffa henne, älskade <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0