Knut som i Knutby som i magen.

- Hej jag heter knut och jag bor i din mage
(Hej knut, jag hatar dig.)


Det finns saker som är meningen.
Så finns det vissa saker som bara finns, varför?
Förmodligen för att livet ska verka lite mer intressant än vad det egentligen är.
men det är inte intressant det heller, bara fint.
FINTFINTFINT.
och se men inte röra, så är det.

jag har aldrig vart bra på den där regeln, jag har alltid struntat i skylten.
Men det går inte nu. GÅR INTE.
Men jag vill.
Fast det går inte.
Vart försvann stoltheten, självsäkertheten?
Just ja, den fanns aldrig.
I så fall dog den på dagis, och en gång död alltid död.

FANFANFAN

Och jag kan fortsätta skriva såhär i 3000 år till.
men vad tjänar det till?
Då är problemet antagligen dött (och en gång död alltid död)
och ingenting blir bätter av att skriva.
Det är bara psyket i så fall.
inget blir bättre.
Man måste agera, och det är det som är problemet.
För livet är ingen teater, och jag har aldrig lärt mig agera.

Tack så mycket för det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0