Vi går över gränsen för att lämna det gamla och upptäcka det nya

Sammanfattning år 2007

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
* Flyttade till uppsala
* Började gymnasiet m.m

2. Höll du några av dina nyårslöften?
Ehum, nej.

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Haha nej men orden "Jag vill ha barn" har kommti från skrämmande många i år..

Sandra (för nån dag sen): Jag vill ha barn nu! Så fort jag skaffar pojken så ska jag bli gravid"
hmm.. fast det var nog på skämt.

4. Dog någon som stod dig nära?
nää

5. Vilka länder besökte du?
* Frankrike - Paris <3
* Cypern
* Finland (Åland)
* Sverige

6. Är det något du saknar år 2007 som du vill ha år 2008?
Jajemän, massor bl.a en pojkvän.

7. Vilket datum från år 2007 kommer du alltid att minnas?
7/8 (slut med Johan) sista juni (PSG) 28 juli (PDOL) 4 juli (Partille invigning)

8. Vad var din största framgång 2007?
Jag måste nog säga att det var den här sista månaden utan att äta godis, chips, glass, dricka elelr något onyttigt. Bra jobbat Vicky och jag <3

9. Största misstaget?
Ohh, det finns mycket man ångrar iår och mycket man skulle kunna ändra på. Men allting blev bra dom det blev tillslut och jag vill nog itne ändra något, även om det fanns misstag i massor.

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Förkyld typ, inte skadat mig nå ;) Kanske fått blåa knän på matcher men de gills it ;>

11. Bästa köpet?
hmm, bästa? Väskan jag kpte på SOLO i uppsala kanske ;D

12. Vad spenderade du mest pengar på?
ehum... oj. Kanske kläder ? tror det.

13. Gjorde någonting dig riktigt glad?
Ja, massor av olika saker :) B.la å hade v sjukt kul i Paris jag och Carro och Okke m.m ;)

14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2007?
Oj, I remeber love, Graduation - Vitamin C, Winnerbäck, You can blame it on me, Nobody want to se us together, Dancing in the dark

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Hmm, i början var jag nog gladare, jag minns sommaren som en deprimerad perod och hösten var inte heller allt för glad - även om det hände mycket br, vinter ahr varit mycket bättre och jag ser framemot 2008 som ett underbart år.

16. Vad önskar du att du gjort mer?
Njutit av stunden och uppskattat det lilla

17. Vad önskar du att du gjort mindre?
Funderat, jag funderar alldeles för mycket...

18. Hur tillbringade du julen?
Hos kusinerna med deras familj och morfar och gun- britt och kusinernas farmor.

19. Blev du kär i år?
Jag var kär i början, jag hade mina höjdpunkter nu? Nja. kan jag väl itne direkt påstå.

20. Hur många one night stands?
Noll.

21. Favoritprogram på TV?
OC, fast kanske grey's, desp eller ugly betty? Nej nu vet jag! Fråga Olle och Beyond the break ;)

22. Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året?
Jag hatar att hata folk (höhö) hata är ett srakt ord, men jag måste nog säga ja trots allt ^o) Iaf tycker jag illa om folk som jag itne brydde mig om i början av året.

23. Bästa boken du läste i år?
Det får bli "mina hemligheter" ;)

24. Största musikaliska upptäckten?
Allting som Clara fått mig lyssna på ;) Salem al fakir, winenrbäck, K's choice, paramore m.m

25. Något du önskade dig och fick?
haha en laptop ;)

26. Något du önskade dig men inte fick?
Massor av saker..

27. Årets bästa film?
Ofta man rankar dom som årets bästa? Jag har ingen aning.

28. Vad gjorde du på din födelsedag 2007?
Var på stan med Jessika och Lotten, åt med familjen och fck paket (min kamera! <3)

29. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Ja det finns massa saker, men till stor del så var det mesta väldigt bra så jag är nöjd trots allt :)

30. Hur skulle du beskriva din stil år 2007?
min så som jag vill ha den ^^

31. Vad fick dig att må bra?
Johan, Paris, Uppsala

32. Vilken kändis var du mest sugen på?
höhö.. Just nu zac efferon ;D he's hot stuff.

33. Vem saknade du?
Madde :) Och Moa.

34. De bästa nya människorna du träffade?
Alla i min klass, på wattholma, och överiga underbara människor <3<3<3<3

Okej året har varit riktigt underhållande, trots allt. Jag har sett mer hockey än någonsin, försökt lära mig skjuta i hockey utan att lyckats, kastat yoghurt på gatan från höghus så att en människa nästan fick hjärtinfarkt, lärt mig Paris tunnelbanesystem på en dag, träffat en as söt fransman, gått i shorts i April utomhus, utbildat mig till fredsambassadör, börjat spela i ett nytt handbollslag, vart i kyrkan på kulturnatten x), krossat en spegel, spelat klädpoker (och nästan vunnit), Köpt köptbubbelvatten i paris i rosa flaskan bara för flaskan skull och sedan glömt flaskan i paris, lärt mig kicka igång moppen ;D, fått svettdroppen för att jag vart så aktiv i handbollen, tagit kort på massa som gick förbi på GUC, gått i pyjamas på pitholmsskolan och dessutom flyttat till Uppsala för att uppleva årets bästa dagar <3

saker jag aldrig glömmer:
- Paris med franska gruppen
- Partillecup invingningen
- PSG
- PDOL (lördag)
- Uppsala flytten
- Första dagen med Design
- Första lektionen med FR1EU (god ni var helt sjuka)
- Luciavakan


2007 har varit ett underbart år som började med massa kärlek och närhet och slutade i ensamhet. Det har vart ett plågsamt år till viss del samtidigt som jag upplevt emr än någonsin och jag glömmer aldrig det här året. 2008 ska bli fortsättningen på det goda. Och jag ser framemot ett nytt fräscht år att fylla med minnen och intryck och misstag i massor. Så ta steget över den där gränsen och kliv in det okända.
CAUSE WE'RE GOING 2008 !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0