Och vi upplever saker vi inte upplevt förut (med HK71)

Så har man varit utomlands idag då.
Spännande. Även om utomlands inte betyder värme,sol och bad den här gången utan mer 2 timmar båtresa över till Åland för att spela handboll.
 
Dagen har varit väldigt lång. Vaknade klockan 6. Väldigt trött, men hade inget val. Gjorde mig klar och det sista hjag gjorde innan jag gick ut var att dricka en kopp kaffe för att åtminstonde vakna till lite grann. tacka gud för coffeinet.
Ute var det kallt, fruset. Och tomt. Inte en enda bil i korsningen, det var läskigt tyst. Cyklade snabbt till Fyrishov, utan att ramla. Sedan var de drygt en timmes bilresa från Fyrishov till Eckeröfärjan som skulle ta oss utomlands.

Det var faktsitk första gången jag åkte färja :) Jag, Ida, Malin, Iwana och Anna dansade till han som uppträdde xD väldigt roligt, för vi kunde inte dansa. Och jag var itne längre så trött, som sagt tackagud för coffeinet. För överigt hände det inte så mycket på resan TILL Åland.

Från Eckerö var det ca 30 minuters bilresa till Mariehamn där matchen skulle hålla hus. Sporthallen som vi spelade i var lika lång som bred (jag vet helt sjukt ^o)) fast planen var ju såklart som vanligt. Matchen vill jag helst itne kommentera, vi spelade uselt. Tidvis gick det dock väldigt bra för mig. Och det var lite skönt att göra mål när målvakten var helt borta ;) haha. men vi förlorade....
Och domarena var emot oss.
Och Ida fick rött kort för att hon inte flyttade påsig när en av mariehamns spelarekom springande ^o) SJUKT.

Ni vet den där råttan i julkalenderna som hette något emd "sjömans möss "? Ni vet den där läskiga råttan med kort hår som bryter på finska? en i mariehamn såg ut precis så x)
I kiosken på sporthallen jobbade två pojkar. Anna tog den svartklädda pojken och jag fick han  i randigt x) (tolka som ni känner för) Dom var faktiskt söta :)

Påväg hem så åt vi julbord :D Det var feting gott. Anna tog tallrikrekord med ungefär 10 tallrikar (ja hon ville ju itne att diskarna skulle bli arbetslösa) haha. och jag smakade ål :S det var inge gott, helt salt bara...
När vi hade ätit så att vi rulalde fram så rullade vi upp till baren där de var en trubadur. vi skulle nämligen dansa bort all maten vi hade ätit. Vi dansade minst lika fult som förra gången, nu med ännu emr inlevelse och glädje och dessutom varalla andra också glada, av alkohol. Malin dansade med en kille som stank alkohol och verkligen itne kunde dansa. Anna dansade emd en ÄLDRE kille som verkligen svängde omkring på henne x) haha. väligt kul. Och folk gilalde när man tog krt och ville vara emd på dom. Riktigt lustigt.

"Han tog av sig sin kavaj, sparka av sig båda skorna
sen så spottade han ut snusen sa min sköna får jag lov.
Hon var vacker han var stolt rak i ryggen som en fura
det var sommar det var glädje och dom dansade och log"

När båten var iland skulle vi åka ner till bildäcket¨via hissen. så kom två killar (ca 20 år, onkytra)
"Tjena tjejer! var ska ni? Kom med oss hit!"
Vi skrattade och fortsatte in i hissen. Då Kom en av killarna in i hissen x) haha riktigt lusig var han. Sedan insåg han att han tien alls ville åka hiss så hanskyndade ut genom dörrarna som precisgick igen. Sedan sa killarna lite ledsna hejdå och hissen stängdes.

Vägen hem från färjan var jobbig. Jag var trött och sov ganska länge. När Uppsala skylten visade sigså känndes det väldigt skönt att vara hemma.
Hemma i Uppsala.
Som sagt dagen har varit lågn men vi har haft väldigt kul och jag älskar handbollslaget <3

Nu ska jag se fotboll.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0