Arabiska natt och arabiska dag

Okej nu kommer det,
ögonblicket alla väntat på (som i och för sig alla redan vet, nästan)
Ja det är alltså nu som jag ska avslöja den stora hemligheten som mina lärare av olika skäl förbjöd mig och leks att yttra oss om i två hela dygn.
Jag kan dock bara erkänna att jag är lite av en skvallerpress vilket jag iofs kan skylla på min mamma eftersom att hon är likadan, hur som helt så måste jag erkänna att alla i Piteå visste om det samam dag som jag och sen några i Uppsala.
Men vadå, jag sa det inte till hela världen för en gångs skull?
Men det är liksom det jag ska göra nu.

Stina Bergdahl och Aleksandra Cigarcic har tilldelats varsitt stipendium av Life- Link.
Stipendiet består av en resa till Jordanien för att delta i en världsomspännande konferens på temat Water for Life.
Stina och Aleks har valts ut av följande motivering:


De uppvisar båda ett sammhällsengagemang och ett omvärldsintresse som gör att de är utmärkta representanter på en koferens som vill förändra världen till det bättre. Med attityden att allt går bara man vill klara Stina och Aleks av de utmaningar de ställs inför. De är pålitliga, ansvarstagande och utför sina uppgifter punktligt.
Stina och Aleks har en positiv kraft som påverkar de människor som befinner sig i deras närhet.

Allt detta stod på ett Diplom som vi idag fick ta emot av våra lärare när dessa meddelade resten av klassen.
Vi åker den sista maj och ska då tillsammans med Kattis först semestra ca. 3 dagar i Amman innan vi åker vidare till Petra där koferensen hålls.
Just nu så har både jag och Aleks sjukt mycket resfeber och båda längtar som tokar samtidigt som vi är väldigt nervösa och i Aleks fall lite små rädd för vad Araberna ska göra med oss.
Vi ska äta äkta Kebab och stekas i Jordanien som består av 80% öken samtidigt som vi ska sitta i en massa koferenser och dessutom ha "kulturkvällar" där en kväll ska vara typiskt Svenskt.
100 länder deltar varav 50 länder i mellanöstern och de andra 50 från övriga världen.
Vår reda sträcker sig i åtta dagar och vi kommer hem den 8 juni.

"Aribiska natt och arabiska dag"

Jag hoppas verkligen att de andra i vår klass inte tar för illa vid sig att det inte var dom som blev utvalda och att dom förstår att det inte är något som vi bestämt.
Det komemr fler chanser och nästa gång är det någon annans tur.
Men jag och Aleks ska i alla fall ha väldigt roligt på resan till sanden och vi ska göra vårt bästa för att representera Sverige så rättvist som möjligt.

Hope you liked the news!
And you better be here tomorrow.
xoxo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0