Med kloorvatten i munnen och domkyrkan i ögonvrån

And the bible didn't mention us, not even once
-
Regina Spektor (Samson)

Ny älskarinna.

Ni vet när man vaknar på morgonen alldeles för tidigt och man bara vill skita i och vakna och sova igen men samtidigt så vet man att om man stiger upp nu så blir dagen väldigt bra?
Så var det imorse.
jag ahde som vanligt sovmorgon till tio i tio men trots detta ringde väcker klockan halv sju.
Ett tag funderade jag på att skita i det irrternade ljudet men med tanke på stackars Aleks så steg jag upp i alla fall.

Vi skulle nämligen och simma innan skolan. Vi promenerade till centralbadet som är beläget bakom Gina Tricot.
Väl där böt vi och tog oss ut i simhallen, vilket var så otrligt underbart.
För det första så älskar jag att nyvaken gå i den kalla morgon luften, varför vet jag itne men det känns så skönt mot det osminkade ansiktet av någon anledning.
Att sedan bada i en av de fräschaste simhallarna jag besökt var inte sämre.
Det bästa var väl utsiken, för en av väggarna är helt av glas och utanför så ser man Uppsala domkyrka och himlen var helt blå och allting vara bra, fint .

Jag längtar till sommaren och just nu så tar skolan verkligen mitt liv.
Det enda som får mig att orka är vetskapen om Jordanien, lagomt skönt det ska bli :)

Som sagt så har jag oerhört mycket i skolan och denna dag är inget undantag så nu måtse jag sätta mig med franskan, samtidigt som jag ska lyssna på mina älskade låtar med Ben Kweller, Regina Spektor, Kate Nash och Carla Bruni.

Wish me luck.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0