Söndag - städdag.

Sitter i mitt rum som jag precis "städat" det vill säga plockat upp alla kläder som legat på golvet.
Kläderna ligger just nu i tvättmakinen/torktumlaren och jag ska snart pallra mig till tvättstugan för att hämta dom.

Jag och Clara har bestämt oss för att inte ta rummet på Solsken, tror jag.
Visst vi är jätte less på Skabbhuset och Solsken vore jätte bra som en liten lägenhet med fin utsikt.
Men vi skulle vara tvugna att dela rum och jag skulle hellre dö än dela rum med henne (!)
Självklart var det ett skämt, det skulle nog inte vara något större problem att dela rum till en början. VI trivs bra ihop och så men på vi skulle vara tvugna att vara på varandra HELA tiden, utan något eget kryp in.
Förmodligen skulle vi gå varandra på nerverna och det vore ju onödigt att förstöra våran vänskap på det sättet.
Istället blir det nog ytterligare ett år på skabbhuset :(
Men jag antar att det är bättre än gatan.
Ska höra med Bamse om 215 är ledigt för om kartan stämmer så är det rummet större än det jag har just nu och det skulle ju inet göra något om jag fick en walk-in garderob till rum istället för en liten vanlig garderob.

Har börjat dricka grönt te en gång om dagen för det är jätte bra mot t.ex. cancer och matsmältningen.
Dessutom är det gott.
Ska även börja dricka vatten i mängder mest för hyn och allmänt så blir det en bättre livsstil nu!

Ska ut och springa med Nordqvist ikväll
Men nu tänkte jag dammsuga, skura och dammtorka mitt rum
Och såklart hämta tvätten.

See you
pusskrampusskram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0