sommar kom


Piteå Dansar och Ler är med sina 120 000 besökare en av Sveriges största gatufestivaler.

I slutet av juli fylls sen många år tillbaka Piteås centrum med glada människor, musik av alla slag, mat från världens alla hörn, spännande sportevenemang, fantastisk dans, marknad, tivoli och mycket mer. Under de ljusa sommarkvällarna och -nätterna förvandlas hela Piteå till en festplats med en puls som kan liknas vid den i de stora turistorterna kring medelhavet! Händelserika dagar
En av Piteå Dansar och Lers många styrkor är allt som händer på dagtid. Dagsprogrammet är späckat med aktiviteter, uppträdanden och marknad. Barnlandet, Torget och Sportdäcket är andra platser där det är full rulle under dagarna.


- Ge mig sommar!

Och dessutom hoppas jag att få infinna mig på Uppsalas reggaefestivalen! Snälla, snälla, snälla. Jag och Vicky skulle ha så himla kul :)

Sitter just nu och laddar inför att städa rummet för att sedan tvätta för att sedan plugga infö engelska provet imorn för att sedan ta bussen  ut till Sävja för att sedan spela match mot Fjärdhundra elelr vad dom nu heter, Och den här gången är jag SÅÅÅ taggad på vinst.

Efter matchen blir det hem och lite engelska.
Hm, tråk.
Får väl se om de blir någe msn snack också. Vore lite trevligt :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0