Det är Januari och iår SKA du börja träna påriktigt (precis som förra året)

Sitter här och målar mina som vanligt nedbitna naglar, egentligen orkar jag inte måla dom men eftersom att de är avbitna så går det så fort att det inte spelar någon roll.
Och i år dumpade jag faktiskt det där utnötta nyårslöftet (som förföljt mig sedan pappa lovade att ge mig en spice girls tavla om jag slutade bita på naglarna, vilket jag gjorde och fick tavlan och sedan började om igen, man är ju inte dum). I år ska jag inte sluta bita på naglarna, eller det kanske jag ska men det är i alla fall inte något löfte, för jag håller det ändå inte.
Och som försvar mot det där "det är som att slicka på ett toagolv"- snacket så säger jag bara att vad tror ni det är att tugga på min mobiltelefon då? Och hur i fanders ska man kunna se på en skräckfilm utan att bita på naglarna, speciellt då man inte få äta godis? 
Precis.

"Barn väcker känslor bättre än vad tillexempel unga killar i kanske 25 års ålder gör" - Peter
Hm, ursäkta men vet du hur heta känslor såna killar kan väcka eller, ojoj jag säger bara akta så du inte får mig och Vicky över dig ;D

Och på Åhlens har dom hängt upp gymkläderna precis innanför dörren, SKYNDA DIG OCH KÖP(!) innan alla tar slut, för det är Januari och ALLA tränar, fast lugn i februari har dom kanske fått in fler och då är det inte längre någon som tränar, innan maj då alla kommer på att bikinisäsongen är här och magen hänger ju fortfarande efter alla de där brownies man åt med sina vänner istället för att använda det där gymkortet för över tusenkronor. 

Januari är verkligen en farlig månad, för det första så har de allra flesta redan spenderat för mycket pengar på julklappar och sedan komemr nyår då allting gick på lite mer än vad man förväntat sig.. 
Så kommer Januari, tränings månaden för det här året SKA JAG träna, det är ju 2008 - möjligheternas år (precis som vi sa åt 2007 också). Du betalar gymkortet för alla julklappspengar och plötligt försvann den där förmögenheten du nyss tycktes ha. Och om du mot förmodan har lite pengar kvar så går de till träningskläder för man måste ju se bra ut på gymmet! 
Du går på det där gympa passet och inser direkt hur dina muskler måste ha försvunnit (såhär jobbigt har det väl aldrig varit att träna?) och plötsligt börjar svetten rinna (!) och då inser du hur ÄCKLIGT träning är. (jag menar hur fräscht är det itne att sitta på roasters med en latte och en brownie istället för att ligga på ett gympagolv där flera tusen legat före dig och svettas?!) Du börjar sakna den där latten redan innan träningen är över och när du kommer hem så är du säker på att den där bulliga magen nog försvinner, så småningom (och du ahr ju tien tid att träna egentligen!). Dagen efter så ringer din kompis (som också hon köpt ett gymkort) och frågar om du vill hänga med på roaster, du kollar schemat och ser hur det står "träna" och konstaterar att du itne ahr någonting alls att göra! Så du hänger emd henne till roasters och sitter där och njuter utan att ens inse hru du just bröt mot två nyårslöften:
använda gymkortet och inte fika på roaster (iaf inte mer än svartkaffe i alla fall)
Din kompis sätter sig och du inser att hon köpt två brownies till sig själv
- Skulle inte du börja banta? 
- Jo men jag tränade igår så jag förtjänar det där lilla extra!

Du inser att hon  har rätt och gör samma sak själv.

Och medan ditt visakort flitigt används på roasters så ligger ditt dyra gymkort där och väntar på fettförbränning, men visst den där enda stunden på gympagolvet kanske var värt alla dina julklappspengar? 
Allt jag säge är att, Januari är dyrt.
Och jag köpte gymkort idag - men oroa er inte. Jag tycker om att träna och dessutom så ser jag gymmet som en riktigt guldgruva ;) Men det är patetiskt hur verkligen ALLA börjar träna i januari, även de riktiga soffpotatisarna. Så kan man ju itne bara göra. Jag menar tänk på matvaruaffärerna! Vad ska dom tjäna pengar på när de inte längre får sälja något godis? 
Det är Januari och det är i år som du ska börja träna och alla andra också (precis som förra året)

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0