Jag har dåliga dagar och möjligtvis en bra någongång

Alla kan ha en dålig dag,
eller rättare sagt: alla har någon gång en dålig dag.
Men, det här är fan ingen dålig dag, det är helt klart sju års olycka för den här dagen kan kosta mig 800 kr (2000 kr om jag har otur) och jag är en fattig student.


Allting började väl som vanligt, hade till och med lite tur där på morgonen när bussen väntade på mig och jag försov mig inte idag (!). Det var väl snarare sen där vid fyra tiden då skolan slutade.
Gick genom skolan upp på andra våningen i c- huset till mitt skåp (som är väldigt far away från alla andras).
Tog alla mina saker och gick sedan på toa, för min blåsa råkade vara full.
Som vanligt lade jag nycklarna på handfatet och när jag sedan skulle gå därifrån tog jag väskan och väl ute genom dörren tänkte jag "hm, jag har glömt något!" sen tänkte jag "nej" så gick jag, utan att titta om jag verkligen hade en bra magkänsla för en gång skull.
 Självklart hade jag det.

För när jag stod utanför rum 205 i skabbhuset så fanns dom inte där! Mina älskade små nycklar som jag fruktar att tappa bort! Det var nästan skrattretande.
Jag gick ner till Clara och hon fixade så att vi kunde åka tillbaka til skolan med hennes pappa när han kom, för skolan stänger kl 19.00. Trodde jag.
Väl på skolan så var det låst - sju års olycka.

Hennes pappa är typ en av världens snällaste personen - efter jultomten men abselut före gud (med tanke på hur han gjort mot mig idag). Så han sa "Pite, nu när du tappat dina nycklar och är lite deppig så tycker jag du ska följa oss och äta kina mat så bjuder jag" efter ltie protester så följde jag med och åt en riktig god middag, tack så mycket claras pappa.
Det var väl ungefär höjdpukten i eländet.

Tillbaka på Wattholma så fick jag tvinga tillbaka Hasse så att han kunde ge mig en extra nyckel så att jag kom åt mina träningskläder. Och tror ni inte att träningen blir den sämsta någonsin? Eh, jodå.
Plus att jag lyckas skjuta Tilde i magen när jag ska sparka bollen till Kamp (jaja, min fotbolls karriär har inte ens börjat och den är redan över, men jag har aldrig spelat fotboll..) sedan när jag ska skjuta på Madde i mål så lyckas bollen hamna i ribban och sedan studsa tillbaka i Maddes bakhuvud, vilket typ aldrig händer.
Men självklart händer det mig.

Och jag mår illa, typ magsjuka känns de som.
Fast det är nog inte det.
Men åh, skolan känns inte lockande imorgon.
(Orkar inte heller sitta själv på skabbhuset en hel dag)
Måste dock dit och hämta nycklarna! Håll tummarna för att dom är där är ni snälla.
Fast ärligt så vågar jag itne hoppas för mycket, för jag har krossat en spegel.
Och sju års olycka till typ 2014 - ska vi träffas då?

Tack på förhand.  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0