Norrlandståget långt upp åt fanders till civilisationen (på norrländska)

Tåg i över tolv timmar.
Tolv och en halv för att vara exakt.

"Vi har nu ett medelande till alla nypåstigande från Gävle, detta är alltså Norrlandståget till Stockholm och inte tåget till Ljusdal som det stod åp perrongen, detta är alltså Norrlandståget med Veoliatransport mot Stockholm. Vi kommer itne att godta SJ biljetter av någon form utan bara våra egna biljetter från veolia transport, tack så mycket"

Ja tack så jävla mycket norrlandståget med veolia transport. För i Norrland ahr vi itne ens SJ!
Diskriminering.
Och varför ligger norrland så långt bort ifrån allting? på 12 timmar kan man ta sig till Thailand (typ) med flyg. Och om skåningarna skjulle ta tåget i tolv timmar skulle de hamna i Frankrike.
Hur hamnade vi i skiten?

I alla fall,
kunde inte sova så mycket på tåget och veoliatransport (norrlandståget) borde fudnera på att uttöka utrymmet för bagage, för hur hade ni tänkt att det skulle rymmas 6 stora resväskor i hytten? Nej just det, omöjligt. Och bagage utrymmena utanför är alltid fulla. Tänk efter?

Nu är man i alla fall framme, tillbaka.
Hemma.
Hemifrån.
Ska snart ringa Victoria tror jag, måste först duscha och packa upp lite och sova.. eller jag vet inte om jag kan det. Men jag är sjukt trött.
Får se vad som händer ikväll då, men jag tror det blir kul i alla fall.

Och tack gode gud att vi slipper norrlandståget nu ett tag.
Jag HATAR tåg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0