Jordanien- Petra- del 3

Jordanien - Petra
Dag 3

tredje dagen steg vi alltså upp vis sex tiden för att ta en "lyxig" buss klockan sju.
Dock visade det sig att den bussen inte gick idag så vi fick helt enkelt tänkt m och åka regional bussen (=en trång liten sak utan AC).
När vi satt på bussen (ihopklämda alla 3 längst bak TILLSAMMANS med vårat bagage) så hittade jag plötsligt inte mitt pass. Vi öppnade min "lilla" resväska och försökte se om jag hade stoppat ner det men vi hittade det inte.. 
Jag fick panik och började fundera på vilken av städerna som skulle vara bäst att bo i..
Kattis (numera hjälten Kattis) skyndade ut ur bussen och in i en taxi, tilblaka till hotellet för att där hitta passet och sedan hinna komma tillbaka innan bussen hade gått.
Mest tack vare att bussarna inte gåt förän den är helt fylld.

Den 3 timmar långa resan genom öknen utan luftkonditionering var lång och plågsam.
Vi stannade halvägs för kisspaus och jag var så kissnödig. Toan visade sig vara ett slags hål i marken, och jag kan inte ens kissa utanhus... Äckligt var det.

Framme i Petra så började konferensen och jag somnade nog till lite med tanke på hur trött jag var...
Vi hade möten ända till klockan 7 när det var dags för middag. Jag och Aleks satt i ett bord med bland annat: Martin, Frida (Uppsala, Sweden, Katedralskolan), Fredrik, Camille (Sigtuna, Sweden, SSHL), Thanu, Bianca (Germany), Hayden, Beck (Australia), Rose, Adil (Iraq) och Maria (Russia).
Det var då vi lärde känna alla kan man säga. Det var Jordanisk folkdans som underhållning och det slutade emd att alla dansade. Till mat fick vi en stor buffé med massa god mat.

På kvällen badade vi i poolen med svenskarna, australienarna och tyskarna till ett på natten då det var läggdags.
Jag och Aleks delade rum med Maria från Ryssland (13 år) vilket med tiden var lite påfrästande.

Saker att tänkte på för att undvika kulturkrockar:
Vilken hand kan man äta med utan att bordsgrannarna tycker det är ofint?
Kan du äta upp all maten eller är det ohyfsat?
 Kan man prata vid matbordet?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0