Snabbmat på norrländska går inte fort.

Idag har jag förförsta gången på väldigt länge blivit påmind om att det fortfarande itne gått 7 år sedan jag krossade den där spegeln i december (elelr var det november?).

Det började väl egentligen när jag skulle ta bussen till stationen. 110 och 115 brukar alltid ha stor ingång utan trappa så jag täntke att mina väskor skulle inte bli så knepiga att få in i alla fall.
Naturligtvis så kommer det en buss emd avdelad ingång och 2 trappsteg.
Varför lyckas det alltid komma såna bussar när jag ska hem och har fetaste väskorna med mig?
(just ja, den där jävla spegeln igen)
Busschauffören lät chockad och sa:
- Oj va mycket du hade med dig!

Sedan på arlanda gick allting fint tills jag fick huvudvärk och började må illa och sedan insåg att flyget var försenat (IGEN) först 25 minuter, sedan 30 minuter. Väl inne på planet så fick vi sitta där i 20 minuter för att de skulel ta bort all snö som var på planet. Och sedan var dom tvungen fixa banan så vi fick vänta på det i 10 minuter.
Snö + stockholmare= KAAAOS!

Till slut var jag i alla fall i luleå och vi kan väl säga att bättre sen tän aldrig är något som gäller i det här läget.
Hamnade dock brevid en väldigt läskig man på planet också..

Malin skulle direkt till älvsbyn och träna dubbelbugg så vi skulle bara förbi frasses först (för er som inte vet vad frasses är så är det typ en norrländsk hamburgarkedja som ersatt McDonalds på månda ställen uppe i islandet)
Vi gick in för att beställa en cheesebugare eftersom att hon itne hade hunnit äta något.
Först var kön lång och när man väl har beställt så blir man påmind om det där jag sa, om att det var en norrländsk kedja. För snabbmat på norrländsk går ungefär lika fort som det går för en kalixbo att förklara vägen från Storatorget till centralstationen (det går fortare att hitta dit själv).
Och jag förstår itne riktigt hur norrlänningarna kan leva med det hära?
Skulle det vara stockholm hade det varit kaaos.
Hur som helst så kanske det var därför dom McDonalds gick så dåligt, det gick helt enkelt så fort att norrläningarna inte hann med. Dessutom blev dom rädda när dom insåg att maten var klar innan dom hade börjat beställa, ungefär.

Sofie är dessutom väldigt jobbigt, och jag förstår väl att det är för att hon itne träffat mig på 12 veckor och blir väldigt uppspelt men fortfarande, det är sjukt jobbigt.
Satt i bilen och det spelade ingen roll vad hon gjorde så var jag tvungen att se det!
GOD?!
Hur som helst så funderade jag på om jag verkligen ville ha barn just för att, fan 6åringar är jobbiga. Så jag kom fram till att mina barn aldrig ska få vara 6år. först får dom vara små smöta bebisar sen får dom äta sånt där protein tillskott som Victor och Färnta dricker så att dom växer jättefort och blir stora tonåringar (dvs. typ 17 år) Allt där emellan är bara onödigt.

Nu ska jag vara med min kusin och dessutom försöka lugna ner min lilla lillasyster.

Och just ja föresten.
Mattias Götberg är väldigt BRUN, och dessutom den slarvigaste människan jag någonsin mött.
Och det är illa.


Kommentarer
Postat av: Anna

vilken diss mot norrlänningar :P

2008-03-20 @ 12:27:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0