And that's how we do it in Uppsala

Jag har nog aldrig tyckt att jag varit så oerhört värdelös på orientering.
Det är ju bara hålla i en karta och se till att itnt vrida på den. Åtminstone så var det så det gick till i Piteå inne i Pitholmsskolans skog som jag hade besökt sedan jag var tre.


Det visade sig att jag får -100 poäng i orienterings kapacitet när det väl kommer till kritan. För att när du väl står där inne i en stor skog i Uppsala (där du inte ens visste att det fanns skogar?) mitt inne i skogen på mossan och bland massa kvistar som river upp dina torra ben och med högtgräs som omringar dig och bara väntar på att få kasta färstingar på dig med kartan i handen som duvridit på minst 20 gånger och inte längre minns vilket håll som var rätt. Då var det inte så simpelt länger.
Dessutom steker solen som inder ekvatorn och ditt vatten är slut för länge sedan. Du är vilse och vet inte vart du ska ta vägen. Vad gör du då?
Svär på att döda Mattias när du ser honom, för att sedan (när du ser honom) be på dina bara knän att han hjälper dig hitta tillbaka.

Vi hade frilufsdag i dag och jag kudne konstatera en gång för alla att jag hatar orientering.
Med hjälp av pontus och orsa så lyckades jag, Clara, Kumlan, Anna och Moa tillslut hitta alla nedrans kontroller.
(Stort tack till min stalker instikner också som gjorde att vi kunde följa efter killen md vit t- shirt ett tag.)

image38
Glädjen så vi hittade vatten var stor!  (det var väldigt varmt idag)

image39
Vilse i skogen varndrar vi omkring (tills vi satt oss ner och gav upp ett tag..)


Efter frilufsdagen som var full av sol, ilska och rivsår på benen så åt vi för många korvar (dvs man fick ta max 2 men vi tog 3 var) och sedan var vi jag och Clara med Orsa och Timmy. Vi beklagade oss över att det inte finns någe vatten i Uppsala men Timmy insisterade på att det fanns vatten i hans badkar.
Påväg till Timmys badkar passerade vi en park, i parken hittade vi 2 duschar. 4 uttorkade, ny orienterade ungdomar slängde sakerna åt alla håll och sprang genom duschstrålarna i kläder.

image40
Skönt var det i alla fall.

image41
Blöta blev vi också...

Efter vårt lilla "bad" så stekte vi lite i solen och när vi hade torkat lite så tog vi världens längsta omväg hem till Timmy. Där softade vi ett tag innan jag, Clara och Orsa fortsatte mot våra elevhem.
Sammanlagt så innehåller nog den här dagen några mil motion och väldigt många soltimmar. Stort plus till att man i alla fall fått lite färg.
Numera är det bara 2 dagar kvar tills planet lyfter och ja jag är lite nervös! (:

image42
Steka i solen för att bli torra.

Kommentarer
Postat av: Anonym

fina bilder.

bor också i uppsala btw :)

2008-05-30 @ 00:41:58
URL: http://colaburk.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0