Det klirrar i luften av allt hopp som förmodligen är förfalskat.

In his eyes I see the fear
that only time can disappear.
If only time could reappear.
Now's the time.
- Ben Kweller

Sist jag skrev om falska förhoppningar var väldigt länge sedan.
Någon gång i februari.
Och det var falska förhoppningar, var det inte?
Nu skriver jag igen- om falska förhoppningar.
Skillnaden är att jag inte grundat dom den här gång.
Det gjorde någon annan åt mig.
Förutom det så är allting likadant igen.

Plötsligt vill jag inte längre ha sommarlovet på ingång
och jag vill inte att det ska vara sista helgen i Uppsala
och framförallt så vill jag inte vara borta från det här livet i 10 veckor.
Vad jag vill är att ta reda på om det är falska förhoppningar eller kanske något annat.

Det värsta är att det säkert slutar i tårar,
den här gången också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0