It's always better when we're thogether

Så var det söndag igen och visst sprang den här helgen fort förbi?
Precis som den brukar göra.


Igår så var jag, Kumlin och Clara med Timmy och "såg" på film, åt chips, godis och bara pratade. Timmy är hur söt som helst och ska alltid bädda ner oss under ca. 7 täcken.
Kumlin somnade som vanligt och vi prata om allt med Timmy, vår lilla bitch (:
Klockan två insåg vi att vi skulle vara tvugna vakna ganska tidigt på morgonen så vi kilade oss hem i en fuktig natt.
Det skönaste med att gå hem på natten är att man inte behöver vänta på att det ska bli grönt, tänk om det alltid kunde vara så! Vad tid man skulle spara. Nog för att rödljuset i så fall inte skulle fylla någon funktion men iaf..

image29
Jag, Clara och Kumlin bjöd hem oss till Timmy på mys och ät kväll (:
Det var väldigt mysigt med tanke på det dåliga vädret.
Bilden i mitten föreställer Timmys rumskompis kalsoner med flugsvampar på.



Idag vaknade jag nio och gjorde mig klar för badminton.
Vi cyklade dit och Samuel förklarade reglerna. Plötsligt insåg nyvakna jag och Clara att det bara var vi som var tjejer.
Dom andra hade lämnat WO så vi fick helt enkelt inte spela någon damdubbel. Isället blev det singel mellan mig, Clara och tillsyns Sofia. Jag och Sofia var oerhört jämna medan Clara var överlägsen så jag behöver väl inte säga mer antar jag?
 Men nu över till den viktigare matchen: mixen .
Jag och Ante mot Clara och Iteb. Jag och Ante vann första sett med några få poäng, andre sett gav vi i princip till Clara och Iteb och tredje sett förlorade vi med en poäng och ja det var ganska surt. Men vi hade i alla fall väldigt roligt.

Just nu så svinder mina fingertoppar oerhört mycket och inte för att jag suttit vid datorn alldeles för länge utan snarare för att jag lånat Claras gitarr. Jag sitter och nöter på "Du gamla fria nord" och undrar ifall dom hör ut till korridoren när jag spelar och sjunger? Din sitter nästan nu och jag vill lära mig någon till låt! 
Någon som har ett bra förslag på en ganska lätt låt som man kan spela på gitarr?
Det blir nog att försöka fixa en gitarr till i sommar så jag kan nöta riktigt ordentligt! 

Förutom att spela sönder mina mesiga ovana gitarr fingrar så laddar jag inför nästa helg! Ska bli så sjukt kul att åka på cup med laget :)  
Måste bara köpa en luftmadrass i veckan men man är ju ledig på tisdag så det blir perfekt.
Lite jobbigt i hjärtat att det här var sista helgen i Uppsala under 1 året av gymnasiet, men men..
Nej nu ska jag fortsätta mitt nyfunna musikaliska liv och hoppas på att fingrarna inte går sönder!




stina.

Kommentarer
Postat av: Anton DTV

Hej! Hoppas du har en bättre söndag än vad jag har!

2008-05-18 @ 18:03:38
URL: http://detrevannerna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0