Tiden smyger fram väldigt snabbt nu

Gårdagen spederasdes som jag tidigare nämnt på stan.
Åkte in för att shoppa lite kläder till Jordanien.
Nu tänker ni säkert "åh va kul jag vill också köpa massa sommarkläder och linnen och shorts". Och det skulle ju vara riktigt trevligt, de tycker jag också. Men i Jordanien så är religionen Islam den ledande vilket betyder att vi inte alls så gå kläddai linnen och korta shorts.
Istället så ser reglerna ut såhär:
- Byxorna/ klänningen/ kjolen ska gå en bit nedanför knät efter som att knät är ett känsligt sexuellt område.
- Tröjan/ klänningen ska gå en bit nedanför axlarna efter som att det är ett känsligt sexuellt område
- Nacken ska vara täck för det är ett väldigt känsligt sexuellt område.
- Glöm urringningen, helt polo typ.
- Du ska svettas ihjäl
- Håret ska vara uppsatt i en knut om det är längre än till axlarna

Hm, så där jag på stan och letade efter kläder som inte var för korta eller för vågade. Jag prövade klänning efter klänning och tröja efter tröja inte minst på INdiska och jag insgå snabbt att vi inte lever i en värld där hud anses vara för avslöjande. Antingen så var klänningen ner till tårna och med en jätte urringning och smala axelband. Eller så var klänningen precis ovanförknäna och med bra överdel.
Tillslut kom jag fram till att jag skulle svettas ihjäl i Joranien vad jag än köpte så jag köpte lite kläder trots allt.

Sedan igår när jag kom hem gick in på Facebook och kollade lite.
Min enda kommentar är VARFÖR JUST PARIS?
När världen består av hur många städer som helt och när Paris är min perfektation.
Kan du sluta vara såå perfekt?

Anyway så blir det att träna badminton idag kl 14.00 med Clara inför tuneringen imorgon..
Det kan bli lite spännande...

En vecka till hallsberg
två veckor till jordanien
tre och en halv vecka till Eken cup
And that's my life (;



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0